Söt som socker


Söt som socker, vad är det för ett himla konstigt uttryck. Men ni håller väl med?

 Ja ni ser ju själva :)

Dagarna går och jag får nya uppgifter hela tiden. Nu fördriver jag tiden med att passa en gigantisk hund på dagarna.
Det är lite jobbigt att få igång henne att leka så jag får nöja mig med promenader husse tar med oss på.
Visst, ibland kanske jag är lite väl på henne men hon är såååååååååååååååå tråkig så jag orkar inte hålla på hela tiden.  Då roar jag mig med husse...ja ni vet, snor hans skor. Han behöver röra lite på sig säger han och då är det ju utmärkt att jag snor grejor som jag inte får ha :) Tänk så mycket nytta jag gör för familjen här hemma.

 Ni ser, det är en gigant. Men jag är ju en modig valp som hanterar denna rottis galant.


Ni som är nyfikna, ja jag vet att ni är det. Ni undrar säkert vart jag sover någonstans.
Och vart om inte på bästa mattes axel vid kudden. Ni ser själva hur bra jag har det.
Men när matte vänder sig och bökar omkring måste jag flytta på mig till superduper sovstocken husse.
Han ligger som oftast ganska still, fast fasligt vad han snarkar, måste nog börja jag med snart. Fast det blir nog när jag blir lite större skulle jag tro.

 Min bästa matte!


För övrigt så börjar jag bli riktigt duktig, matte tränar inkallning och kontaktövningar med mig och det är himla kul. Häromdagen var jag duktig då det ringde på dörren. Matte sa sitt och stanna, jag satt kvar och väntade så snällt när hon öppnade dörren. Sen sprang jag fram, ja ni hör vad stor och duktig jag har blivit.
Jag till och med börjar springa till altandörren när jag vill ut och bajsa så familjen behöver inte passa mig till 100% hela tiden.
Jisses ska ni veta, dom har varit som hökar på mig, ut och kissa så fort jag har ätit, lekt, sovit....Nu får det vara nog med det Plura är stor nu :)
Scchhhhh säg inte att jag bara är 13v snart....JAG är stor ju :D

Voff på er!

Plura the one and only!





Kommentarer
Postat av: Fazzie

Hahahahahohoh, roligt att läsa om dig o dina upptåg :) Du måste komma o hälsa på min familj och mig innan det blir för kallt, tänkte att vi kunde plaska lite på playan här ju :)

// Fazzie

2011-08-11 @ 01:31:19
URL: http://www-maggienyroos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0